Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2011

Τελεσίγραφο Montezemolo: τρίτο αυτοκίνητο ή αποχώρηση Ferrari από F1


Ξεκινά με ένα 'δεν έχω πολλά να πω για την Formula 1' και για μία ώρα δεν μιλά για τίποτα άλλο: αναμνήσεις,πικρίες, η ανάλυση του παρόντος και κυρίως οι όροι για το μέλλον.'Η υπομονή μας είναι μεγάλη, αλλά η συμμετοχή μας στην F1 εξαρτάται από όρους μη διαπραγματεύσιμους', λέει ο πρόεδρος ενώ στο σιρκουί του Mugello γυρίζουν πελάτες του ενιαίου πρωταθλήματος της Ferrari.

Περισσότερες δοκιμές, λιγότερη αεροδυναμική,τρίτο αυτοκίνητο: αυτά είναι τα ερωτήματα που η ηγεσία της διεθνούς ομοσπονδίας θα πρέπει να συζητήσει (και να επιλύσει) ως τα τέλη του 2012.

Ξεκινάμε από το παρόν: Μετά το σόκ του 2010, η απογοήτευση του 2011.
' Πληρώσαμε την προσπάθεια να καλύψουμε τη διαφορά.Το μονοθέσιο της φετινής χρονιάς δεν ήταν αυτό που εγώ,η ομάδα και οι tifosi περιμέναμε. Πάντως είχαμε την ευτυχία να νικήσουμε σε ένα ιστορικό Grand Prix αυτό της Αγγλίας, 60 χρόνια μετά τη πρώτη νίκη με τον Froilan Gonzalez.'  


Επόμενη σαιζόν;
' 'Ολη η προσπάθεια που έχω ζητήσει στον Domenicali και στους δικούς του στοχεύει στο 2012.Πρέπει να είμαστε ανταγωνιστικοί από την αρχή.' 


Είναι αλήθεια ότι θα πάρετε τον Nico Rosberg; 
' Oι πιλότοι μας είναι ο Fernando Alonso και ο Felipe Massa.'


θα έρθουν νέοι τεχνικοί;
' 'Εχω πλήρη εμπιστοσύνη στους μηχανικούς μας.Με όλο το σεβασμό για τη Red Bull και τον Adrian Newey, χωρίς την προσφορά τους στα 20 έτη της προεδρίας μου δεν θα είχαμε κερδίσει 14 τίτλους οδηγών και κατασκευαστών.'


Πρόσωπα που επιστρέφουν: τι σκέφτεστε για τον Mike Coughlan, τον άνθρωπο της spy story του 2007, που θα πάει στη Williams;
'Είναι σκάνδαλο.Η Formula 1 δεν χάνει ευκαιρία για να γελοιοποιείται.'


Ο Kimi Raikkonen θα ήθελε να επιστρέψει και να 'κατοικήσει' στη Williams.
' O Kimi μου είναι συμπαθής, αν και δεν είχα τη δυνατότητα να επικοινήσω μαζί του.Υπάρχουν πιλότοι που έχουν μέσα τους τη φωτιά της ταχύτητας.'Οπως ο Schumacher, όπως ο Berger που βρίσκεται μαζί μας στο Mugello με την 412 Τ2 του '95, όπως ο Alesi που θέλει να πάει στη Formula Indy: αυτός που ήταν εξαιρετικός στα φρένα και στη βροχή.'


Από το 2013 η Formula 1 είναι ένα λευκό χαρτί για να το συμπληρώσετε:Τι χρειάζεται να αλλάξει;
' Πρώτον, δεν μας ευχαριστεί το γεγονός ότι η αεροδυναμική μετρά για το 90% των επιδόσεων, γιατί δεν είμαστε κατασκευαστές αεροπλάνων,δορυφόρων ή ελικοπτέρων. Για τον ίδιο λόγο που δεν δεχθήκαμε 4κύλινδρους κινητήρες από τη στιγμή που δεν παράγουμε μοτοσυκλέτες.Η F1 είναι αναγκαία κυρίως για την προωθημένη έρευνα  στους τομείς των κινητήρων, μηχανικής,υλικών,ηλεκτρονικών και εξαρτημάτων.'


Δεύτερο σημείο;
' Οι δοκιμές.Αυτό είναι το μόνο επαγγελματικό άθλημα στο οποίο δεν προβλέπονται προπονήσεις.Πρέπει να επιστρέψουμε στις δοκιμές, χωρίς υπερβολές, για να δώσουμε ευκαιρία και στους νέους.Ιδρύσαμε την Driving Academy για να ετοιμάσουμε τους πιλότους του μέλλοντος και ύστερα δεν τους δίνουμε την δυνατότητα να οδηγήσουν μια F1.'


Φτάσαμε στο τρίτο θέμα.
' Η δυνατότητα παραγωγής τρίτου μονοθεσίου για μια ομάδα-πελάτη.Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να μπορούν οι μικρότερες ομάδες να χρησιμοποιούν ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο αντί να τους ρίχνουν γύρο μετά μερικούς γύρους.'


Κάτι αντίθετα που σας αρέσει;
' H Formula 1 γίνεται όλο και πιο διεθνής, φτάνει να μην χάσουμε εξαιρετικές πίστες όπως το Spa. Θα μου άρεσε πολύ ένα Grand Prix στο Mugello. '


Και εάν η απάντηση στις απαιτήσεις σας ήταν ένα όχι;
' Eάν θέλουν ακόμα τη Ferrari στην F1, πρέπει να το καταλάβουν. Εμείς δεν είμαστε χορηγοί(όπως η Red Bull) είμαστε κατασκευαστές αυτοκινήτων. Δεν είμαστε εδώ για να κάνουμε διαφήμιση, αλλά γιατί αυτή είναι μια 'παλαίστρα' τεχνολογίας που μεταφέρεται στα αυτοκίνητα παραγωγής. Αλλιώς θα κοιτάξουμε αλλού: O κόσμος του αυτοκινήτου προσφέρει πολλές άλλες εναλλακτικές επιλογές. '


Stefano Mancini (La Stampa)


image source: La Stampa


   










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου